No More Dirty Looks #3 -Cilt Bakımı


22 Temmuz 2013 Pazartesi

Serinin diğer yazılarına ulaşmak için:


------------------------------------------

No More Dirty Looks adlı kitaptan paylaşımlara devam ediyorum. Bu haftanın konusu "Cilt Bakımı"... çoğumuzun bir cilt bakım rutini, çok sevdiğimiz ürünler var. Fakat bu ürünleri "güzelleştirmek için" kullanılan maddelerin cildimize uzun vadeli/gerçek etkilerini biliyor muyuz? 

Temizleyiciler

Cildimizin pH'sı 5,5 civarında ve asidiktir. "Çok temiz hissi veren" temnizleyicilerin içindeki sert kimyasallar çoğunlukla baziktir ve cildimizin doğal kimyasını bozar. Üstelik, cildin üst tabakasındaki yararlı yağları da çözdüklerinden aslında bizim için en uygun temizleyiciler değildir!

Katı kozmetikler daha az kimyasal içerdiklerinden zeytinyağlı ya da hindistan cevizi yağlı sabunlar cilt temizliği için tercih edilebilir. Ya da, benim kullandığım gibi içeriği temiz köpük temizleyicilere bir göz atabilirsiniz.

Cildinizi yumuşatmak için haftada bir uygulanacak güzel formül önerilmiş kitapta:
  • Saf/organik bir yağ ile (örn. Hindistan cevizi yağı) cildinize masaj yapın.
  • Sıcak bir havlu koyun ve 1-2 dakika kadar bekleyin
  • Temizleyicinizle yüzünüzü yıkayın; T-bölgesine yoğunlaşın
  • Beyaz noktalar ortaya çıkarsa, bu birikmiş kirlerin atılıyor olduğunu gösterir! 
  • Yüzünüzü yıkadıktan sonra toniğinizi yüzünüze püskürtün ve kurumasını beklemeden nemlendircinizi sürün (bu işlem nemlendirme etkisini arttıracaktır).

Görsel Kaynak

Hangi markalar tercih edilebilir?
  • Nonique sabun (Lila Kutu)
  • İstanbul Secret sabun (İstanbul Secret)
  • Caudalie Mousse Nettoyante (eczanelerde ve dermokozmetik sitelerinde)
  • Ren Cleansing Gel
  • Raen sabunlar (Raen)
Tonikler

Alkollü tonikler cildi kurutur ve yaşlandırır. Dolayısıyla, alkolsüz ve hidrosol biçiminde olan (atomizerli şişede, püskürtülebilen) tonikleri tercih etmek her zaman daha iyidir. Yüze pamukla uygulamak yerine, püskürtüp parmak uçlarıyla tampon hareketler yaparak yedirmek azami yarar sağlamanıza yardımcı olur. 

Hangi markalar tercih edilebilir?

Açıkçası, gördüğüm kadarıyla bu alanda ciddi bir sıkıntı var Türkiye'de. Çoğu tonik alkol içeriyor; içermeyenlerinin de içeriği çok temiz değil. 
  • Dr. Haushcka (GNC)
  • Pangea (Lila Kutu ve Pangea Türkiye)
  • Avéne Termal Suyu da ben sabah tonik gibi cildime sıkarak kullanıyorum...
Maskeler

Sivilceleri kurutmak için maske olarak saf kil uygulayabilirsiniz. Kilin içine bir miktar "çay ağacı yağı/tea tree oil" katabilirsiniz. Kızarıklıkları hafifletmek için papatya/calendula özlü maskeler ve tonikler uygundur. Anti-aging etki için "yeşil çay/green tea" özleri içeren ürünleri tercih edebilirsiniz.

Özellikle kil tam bir akne kahramanıdır. İçeriğindeki silikon, kalsiyum, demir ve magnezyum cildi güçlendirir, kiri çeker, enfeksiyonu ve fazla yağı emer...

Görsel Kaynak

Hangi markalar tercih edilebilir?
  • Doa Kozmetik Saf Kil
  • Fresh Line Fresh Bar maskeler (Fresh Line -hepsini, ama özellikle yeşil kil maskesini çok beğeniyorum)
  • Pangea (Lila Kutu ve Pangea Türkiye)
  • Pierre F Gentle Peel Off Mask (Gratis, içeriğinde alkol bulunsa da, etkisi ve kalan içeriğinin temizliği, üstelik de cruelty-free oluşuyla kesinlikle tercih edilebilir)
  • Raen Termal Çamur Maskesi (Lila Kutu)
Peeling

Cildinizde ölü hücrelerin olması demek, doğanın sizi korumaya çalışıyor olduğu anlamına gelir. Zamanı geldiğinde bu deri kendiliğinden düşecektir. Yumuşak bir havluyla temizlemekten daha sert işlemler ciltte ince yırtılmalara neden olabilir. Bu da hassasiyete, kızarıklığa ve -varsa- aknelerin dağılmasına neden olur ve cildi kimyasallara daha açık hale getirir. Dolayısıyla, haftada en fazla bir kere, çok yumuşak ve temiz içerikli bir ürünle peeling, ya da exfoliant etkisi olan bir maske uygulamak en iyisi olacaktır.

Hangi markaları tercih edebiliriz?
  • Dr. Hauschka Cleansing Cream (GNC)
  • Pangea (Pangea Türkiye)
  • Pierre F (Gratis)
  • Yes To (Sephora)
  • Raen (Raen -peeling ya da lifi)
Nemlendiriciler

Öncelikle, nemlendiricilerin "ne yapmayacağından" başlayarak markaların bizi kandırmasına engel olabiliriz. Nemlendiriciler:
  • cilt elastikiyetinizi arttırmaz,
  • güneşin yarattığı hasarı geri çevirmez,
  • kırışıklıklarınızı yok etmez!
Peki, nemlendiriciler ne yapar?
  • cildin dış tabakasındaki nemi hapseder,
  • cilt üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturur.
Petrolatum ve diğer petrokimyasallar nemin ciltten uçmasını engeller; ama, cildin nem almasına da engel olur. Cildin altındaki nemi yüzeye çekip yumuşatırken cildin altını kurutur. Dolayısıyla geçici olumlu etkisi; fakat, kalıcı zararı vardır. Petrol türevlerine alternatif olarak saf yağlar (Örn. saf sızma zeytin yağı/extra virgin olive oil -EVOO), saf su, aloe vera ve (nem tutucu) gliserin içerikleri tercih edilebilir. 

Özellikle saf sızma zeytin yağı (EVOO):
  • güneşten önce cilde ve vücuda uygulandığında UVB korumasını arttırır,
  • güneşten sonra cilde ve vücuda uygulandığında güneş ışınlarından kaynaklanan hasarı azaltır.
Cildimize dost ve en fazla yarar sağlayacağımız nemlendiriciler içinde saf su, aleoa vera ve yağlar olan (kuşburnu tohumu, zeytin, hindistan cevizi, argan, shea) nemlendiricidir. İçeriğinde (Xs), (Ys) ve (eths) ile biten maddeler olan nemlendiricilerin yarardan çok zararı dokunabilir.

Son zamanların parlayan yıldızı argan yağı sülfatlarla, ucuz yağlar ve alkolle bir arada kullanılmışsa, cilt üzerindeki olumlu etkisini de yitirmiş demektir.

Görsel Kaynak

Hangi markalar tercih edilebilir?


Kitap, çok sert temizleyiciler yüzünden cildin kendi doğal nem tutma dengesinin bozulması, yağlı cilt özelliği gösterirken bazı kısımların pul pul olması durumunu "şizofrenik cilt" olarak tanımlıyor. Cildin dengesini bozmamak için de, temiz içerikli ve yumuşak ürünler kullanılması öneriliyor. Yazarların günlük cilt bakım rutini önerisi ise şöyle:
  • Ilık suyla yüzünüzü ıslatın,
  • Avucunuza az miktarda temizleyici alıp avucunuzda yayın
  • 1-2 dakika masaj yapın
  • Ilık suyla durulayıp tampon hareketlerle kurulayın
  • Nazik bir tonik ya da hidrosol sıkın
  • Bezelye tanesi kadar serum ya da tedavici edici losyonunuzu uygulayın
  • 1-2 dakika bekleyin
  • Aynı miktarda nemlendiriciyi uygulayın
  • Güneş kreminizi ve/veya makyajınızı uygulayın.
-----------------------------------

Kitaptan paylaşımlarım önümüzdeki hafta "Renkli Kozmetikler ve Tırnak Bakımı" yazısıyla son bulacak.  Sizin cilt bakım rutininizde kullandığınız temiz içerikli ürünler neler? 

Herkese mutlu ve sğalıklı bir hafta diliyorum!!! 


NOT: No More Dirty Looks hediyeli yaz çekilişimi sonuçlandırdım... gün içinde açıklayacağım! Sevgiler...







26 yorum

  1. bu yazıya göre cildime saygım 0 :( dediklerinin hiçbirini kullanmıyorum başakcım :'(

    YanıtlaSil
  2. Bu sana milat olsun o zaman Holy'cim :) Bakma, bir süre önce ben de öyleydim... insan çabuk alışıyor :) Öperim!

    YanıtlaSil
  3. harika bir yaxi olmus basakcim ellerine saglik bir cirpida okudum (:

    YanıtlaSil
  4. harika bir yaxi olmus basakcim ellerine saglik bir cirpida okudum (:

    YanıtlaSil
  5. pierre f yüzümde şu an sabah sabah maske yaptim >.< gercekten memnunum.
    Bilgilendirici güzel bir yazı olmus^^
    dmacunu@hotmail.com

    YanıtlaSil
  6. süper yazı olmuş Başakcığım:) Önerilen günlük uygulamanın benim yaptığım uygulamayla aynı olması sevindirici. Bu arada The Balm Instain allıklar yazısını yazdım bloga:) Öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  7. Sherfinka'cım, çok teşekkür ederim!!! Beğenmene sevindim :)

    Luna, beğenmene sevindim. Pierre F maske güzelmiş gerçekten :)

    Selin'cim, çok teşekkürler! Zaten konu temiz kozmetik olunca, senin bir de Onur'un yazılarını ilgiyle takip ediyorum. Bu yüzden rutininin benzemesine de şaşırmadım :)) Instain allık yazısına bakıciim en kısa zamanda... önce kendimi hazırlamam lazım. Niye burda yok yahu niyeeaaa???? :))

    Herkese sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Başak,
    Kaliteli ve faydalı paylaşımların için seni kutlarım. Bu yazı da oldukça aydınlatıcı olmuş.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. baktım da baya temiz ürünüm de varmış benim bu arada ve cilt bakımını tamamen doğru yapıyormuşum :-)) çok mutlu oldum bak şimdi...

    YanıtlaSil
  10. Deniz, çok çok teşekkür ederim, mutlu oluyorum :)) Sevgiler :)

    İrem'cim, ne güzel :) Bu kadar hoş bir bayan olmanın sırrı anlaşıldı :) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  11. Bayılıyorum temiz içerikli ürünlerle ilgili yazılarına. Nemlendirici arayışındayım ama sivilcelenmeye neden olmaması çok önemli benim için. Bioderma ürünlerini kullanıyorum şu anda. Karar veremedim ne alsam diye :(

    YanıtlaSil
  12. Makyaj ve Alışveriş, çok teşekkür ederim :)) Bioderma'nın içerikleri çok çok temiz değil; eğer önem veriyorsan, içerik listesini iyi okumanı öneririm :) Pangea'nın kullandığım nemlendiricisi epey iyi. Bunun yanında Burt's Bees ürünlerinin de iyi olduğunu biliyorum, ama kendim kullanmadım. LRP'nin Toleraine nemlendiricisini kullanmıştım geçen sene, onu da sevmiştim ama içerik kısmını hiç hatırlamıyorum doğrusu. Umarım aradığın nemlendiriciyi bulursun :) Sevgiler!

    YanıtlaSil
  13. onnumara yazı olmuş kaynak olarak kaydediyorum eline koluna sağlık canım

    YanıtlaSil
  14. Naz'cım, beğenmene çok sevindim :) Öpüyorum çok, sevgiler!

    YanıtlaSil
  15. Basak cim yine harika bir yazi olmus ben de Naz a katılıyorum, kaynak olarak favorilerime ekliyorum canim.

    YanıtlaSil
  16. Çok teşekkürler Burcu'cum, yararlı olmasına o kadar seviniyorum ki! Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  17. Bu bilgilendirici yazılarınızı çok severek okuyorum. Bu güzel bilgiler için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  18. Yararı olmasına çok memnun oluyorum, benden de sevgiler Gökçe :)

    YanıtlaSil
  19. hiç üşenmeyip bir de firmaları araştırıp nerede olduğunu bulup yazıyorsun ya saygı ile eğiliyorum önünde
    •Caudalie markasında artık gözüm sayende <3
    teşekkürler emeklerin için

    YanıtlaSil
  20. Çok net bir anlatımla aktarmışsın, benim gibi iki çocukla kitap okumaya fırsat bulamayan biri için ideal özet. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  21. Derya'cım, boş boş temiz kozmetik yazıp da yurt dışı markaları söyleyince hiç etkili olmuyor -kendimden biliyorum :) Yararlı olmasına çok seviniyorum, öpüyorum!!!

    YanıtlaSil
  22. Ahu, ararı olmasına çok seviniyorum :) Sevgiler!!!

    YanıtlaSil
  23. Başakçım ben de uzun zamandır temiz kozmetiğe yönelmeye çalışıyorum. Tabi daha önce de dediğim gibi benim genelde dikkat ettiklerim birkaç materyal. Kore ürünleri içerik olarak temiz sayılabileceği için çoğunlukla onlara ve doğal ürünler satan iherb'teki markalara yöneldim.
    En son Efagold Hindistancevizi yağı aldım. Bir blogger yazmıştı bu yağın özelliklerinin nasıl olması gerektiğini. Bu ona uyuyor. İşlenmemiş, organic vs. Bunu saçım için aldım ama cildime de kullanacağım sayende. MUcckk.. Risk almak isteyenlere kesinlikle vitacost.com diyorum çünkü doğal ürünlere ve temiz içeriklere ulaşmak daha kolay

    YanıtlaSil
  24. Öneriler için çook çok teşekkürler Luna, vitacost aklımdadır!! Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  25. Alkolsüz tonik olarak Cyrene markasının Aloe içerikli yüz bakım toniği kullanılabilir. İçerik olarak oldukça temiz bir ürün. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ozan teşekkürler, sanırım bu toniği deneyeceğim! Sevgiler!

      Sil

"Yapıcı" olduğu sürece her türlü eleştiriye açığım. Yalnızca beğeninizi ifade etmek zorunda değilsiniz pek tabii; ama, yazar(lar)ı ya da yorumcuları kıracak, incitecek tarzda yorumlar yazmaktan kaçınmanızı rica ediyorum. Teşekkürler.

© L'Arc-en-ciel
Maira Gall
L'Arc-en-ciel - ©

Blog Tasarımı

Bu sitede yayınlanan yazılar ve resimlerin izinsiz kullanılması
5846 sayılı fikir ve sanat eserleri yasasına aykırıdır.