Ön Not
3,5 saatlik eğitimi tek yazıya sığdırmak kolay değil... hem de, okunması da keyifli olmaz diye düşündüm. Bu yüzden, yazı dizisi halinde yayımlamaya karar verdim. Bölüm isimlerine tıklayarak istediğiniz kısmı okuyabilirsiniz. İyi eğlenceler :)
Bölüm-2: Göz Makyajı
Şaşırdınız mı? Ben şaşırdım. Çünkü, her "amatör makyaj yapan kadın" gibi, ben de cilt makyajından sonra göz makyajımı yapıyordum. Ama, tozlaşan farlardan, rimel ve kalemden geriye kalanları temizleyebilmek ve daha temiz bir makyaj sağlamak için ilk adım göz makyajıymış. Tabii baz, gölgeler, aydınlatmalar, eyeliner, rimel, kaş belirginleştirme, göz altını aydınlatma derken, makyajın da en uzun süren ve ayrıntılı bilinmesi gereken adımı aynı zamanda...
Önce, göz kapağının tamamına (kirpik dibinden kaş altına kadar) bir göz makyajı bazı uygulandı. Mustafa Bey, bütün cilt renklerine güzel uyum sağladığı için MAC Paint Pot Painterly'yi tercih etti ve bazı MAC 218 blending brush (renkleri karıştırıcı fırça) ile uyguladı (makyaj uygulaması tek "şanslı" kişi üzerinde yapıldı; kurada sevgili K. çıktı).
Daha sonra, MAC 224 blending brush ve bej tonlarında iki far ile (kolajda sağ alttaki fotoğraf) göz kapağı, özellikle kaş altları aydınlatıldı.
Renklendirme için, K.'nın da isteğiyle kahve tonlarında bir palet seçildi. Somon tonu kirpiklerin üstündeki kısma, bakır tonu bu kısmın üstü ve crease bölgesi (göz oynar kapağı) arasına sürülüp dağıtıldı. Burada iki püf nokta öğrendik:
1- Renkleri karıştırmak, birbirine yedirmek ("blend etmek") etkili bir göz makyajı için çok önemli. Net hatlar yerine flu geçişler makyajı daha güzel gösterir.
2- Fırçayı ilk dokundurduğunuz nokta rengin en çok kalacağı noktadır. Dolayısıyla, rengi nerede en yoğun istiyorsanız, fırçanıza ürünü aldıktan sonra o noktaya dokundurun ve sonrasında yayın.
Renklendirmenin son adımları olarak, önce crease bölgesine, kaş hizasından koyu kahve tonuyla gölge uygulandı. Daha sonra, göz kapağının göz pınarından kaşın ortasına kadar gelen kısmına koyu bej far sürülerek ve dağıtılarak renk geçişi sağlandı. Son olarak, paletin en açık tonuyla kaş altları aydınlatıldı.
Renklendirmeden sonra, yine "ürünü ilk uyguladığınız yer, rengin en yoğun olacağı yerdir" prensibinden hareketle, göz kapağının ortasından başlayarak her iki uca doğru kalem çekildi. Burada önemli nokta, göz kapağını çok fazla germemek. Geriyorsanız da, kalem çekmeyi kaş hizasına gelmeden biraz önce bırakıp elinizle germediğiniz göz kapağınıza kalemi çekmeye devam edebilirsiniz. Böylece, çektiğiniz kalemin kırık çizgiler halinde görünmesine engel olmuş olursunuz.
Mustafa Bey kalemi hem göz kapağının üstüne, hem içine, hem de göz altına çekti. K.'nin göz şekli "badem göz" şekline uygun olduğu için, alta ve üste çektiği çizgileri birleştirdi. Ama örneğin, benim göz kapağımda bu birleştirmeyi yaptığımızda uç kısımlar kıvrıldığından, göz altına kalem çekerken düz bitirmeyi önerdi. Gerçekten de bugün bu şekilde makyaj yaptığımda, kalem çizgisinin daha düzgün durduğunu, gözlerimin de daha büyük göründüğünü fark ettim.
Rimel uygulamasından önce K.'nin uzun, gür ama düz kirpikleri MAC kirpik kıvırıcı ile kıvrıldı. Kirpik kıvırırken püf nokta doğru bir kirpik kıvırıcı seçmek ve uygulama yaparken kirpiği şıkıştırdıktan sonra kompres yaparak uygulamayı tamamlamak. Kirpik kıvırıcı kullandıktan sonra uygulayacağınız rimelin çok fazla bir önemi yok. K.'ye de Cargo'nun klasik siyah rimeli uygulandı. Ama, kirpik kıvırma işlemi yapılmayacaksa, Mustafa Bey MAC Haute and Naughty rimeli önerdi. Çift fırçalı bu rimel isterseniz yalnızca uzun, isterseniz de hem uzun hem de gür kirpikler elde etmenizi sağlıyor. Rimel uygulamanın pif noktası ise, dizinize koyduğunuz bir aynaya -yani aşağıya doğru- bakarak rimeli kirpiklerinize sürmek. Böylece hem rimeli düzgün sürmüş oluyorsunuz, hem de göz kapağına bulaşmasını engelliyorsunuz.
Bu arada, K.'nin gür ve uzun kirpikleri için gerekmedi; ama, Mustafa Bey, takma kirpikle makyajın %90'ının tamamlanacağını da söyledi. Tek tek takılan yerine, tam sıra kirpiğin daha kullanışlı olduğunu, gözü çok daha fazla belirginleştirdiğini anlattı. Ben şahsen, bütün takma kirpiklere karşı çok mesafeliydim; ama, gösterdiği modelleri görünce hoşuma gitti. Yine de ben takamam sanırım. Takmak isteyenlerinse, MAC 36 numara aklında bulunsun.
Göz makyajının son rötüşlarını da bitirdikten sonra, koyu kahverengi far ile K.'nin kaşlarını fırça yardımıyla hafifçe belirginleştirdi. Kaş kalemi yerine kaş farı (ya da herhangi bir kaş rengine uygun far) kullanmanın daha yumuşak sonuç vereceğini de öğrenmiş olduk.
Göz makyajı bitip ten makyajına geçilmeden önce tozlaşan farlardan, kalemden, rimelden kirlenmiş olan göz altları, makyaj temizleme solüsyonu emdirilmiş bir kulak temizleme pamuğu ile temizlendi. Bu aşama, göz altı kapatıcısının (concealer) temiz ve düzgün uygulanması için çok önemli. Oldukça temiz görünen göz altlarının pamukta bıraktığı kire hiçbirimiz inanamadık!
Mustafa Bey kalemi hem göz kapağının üstüne, hem içine, hem de göz altına çekti. K.'nin göz şekli "badem göz" şekline uygun olduğu için, alta ve üste çektiği çizgileri birleştirdi. Ama örneğin, benim göz kapağımda bu birleştirmeyi yaptığımızda uç kısımlar kıvrıldığından, göz altına kalem çekerken düz bitirmeyi önerdi. Gerçekten de bugün bu şekilde makyaj yaptığımda, kalem çizgisinin daha düzgün durduğunu, gözlerimin de daha büyük göründüğünü fark ettim.
Rimel uygulamasından önce K.'nin uzun, gür ama düz kirpikleri MAC kirpik kıvırıcı ile kıvrıldı. Kirpik kıvırırken püf nokta doğru bir kirpik kıvırıcı seçmek ve uygulama yaparken kirpiği şıkıştırdıktan sonra kompres yaparak uygulamayı tamamlamak. Kirpik kıvırıcı kullandıktan sonra uygulayacağınız rimelin çok fazla bir önemi yok. K.'ye de Cargo'nun klasik siyah rimeli uygulandı. Ama, kirpik kıvırma işlemi yapılmayacaksa, Mustafa Bey MAC Haute and Naughty rimeli önerdi. Çift fırçalı bu rimel isterseniz yalnızca uzun, isterseniz de hem uzun hem de gür kirpikler elde etmenizi sağlıyor. Rimel uygulamanın pif noktası ise, dizinize koyduğunuz bir aynaya -yani aşağıya doğru- bakarak rimeli kirpiklerinize sürmek. Böylece hem rimeli düzgün sürmüş oluyorsunuz, hem de göz kapağına bulaşmasını engelliyorsunuz.
Bu arada, K.'nin gür ve uzun kirpikleri için gerekmedi; ama, Mustafa Bey, takma kirpikle makyajın %90'ının tamamlanacağını da söyledi. Tek tek takılan yerine, tam sıra kirpiğin daha kullanışlı olduğunu, gözü çok daha fazla belirginleştirdiğini anlattı. Ben şahsen, bütün takma kirpiklere karşı çok mesafeliydim; ama, gösterdiği modelleri görünce hoşuma gitti. Yine de ben takamam sanırım. Takmak isteyenlerinse, MAC 36 numara aklında bulunsun.
Göz makyajının son rötüşlarını da bitirdikten sonra, koyu kahverengi far ile K.'nin kaşlarını fırça yardımıyla hafifçe belirginleştirdi. Kaş kalemi yerine kaş farı (ya da herhangi bir kaş rengine uygun far) kullanmanın daha yumuşak sonuç vereceğini de öğrenmiş olduk.
Göz makyajı bitip ten makyajına geçilmeden önce tozlaşan farlardan, kalemden, rimelden kirlenmiş olan göz altları, makyaj temizleme solüsyonu emdirilmiş bir kulak temizleme pamuğu ile temizlendi. Bu aşama, göz altı kapatıcısının (concealer) temiz ve düzgün uygulanması için çok önemli. Oldukça temiz görünen göz altlarının pamukta bıraktığı kire hiçbirimiz inanamadık!
Hiç yorum yok
Yorum Gönder
"Yapıcı" olduğu sürece her türlü eleştiriye açığım. Yalnızca beğeninizi ifade etmek zorunda değilsiniz pek tabii; ama, yazar(lar)ı ya da yorumcuları kıracak, incitecek tarzda yorumlar yazmaktan kaçınmanızı rica ediyorum. Teşekkürler.