Kuruyan Cilde Bakım!


28 Şubat 2014 Cuma

Hamilelikte hormonların vücudu ele geçirmesiyle birlikte daha önce hiç yaşamadığım durumlarla karşı karşıya kalmaya alışık olduğumu sanıyordum; fakat bu yavrumda, hiç beklemediğim biçimde cildim karmadan kuruya, hatta çok kuruya geçiverdi! Hal böyle olunca, "karma cildim yağlanmasın" diye kullandığım tüm cilt bakım ürünlerimi de dolaplara kaldırmak zorunda kaldım ve kendime "kuru ciltler için" yeni bir rutin oluşturdum!


1. Aşama -Yumuşak, Krem Temizleyiciler

Köpük/jel temizleyicilerden daha nazik ve cildi biraz daha fazla yumuşatan krem temizleyicilere geçtim. Sevgili Serap'ın doumgününde Aubrey tarafından hediye edilen Sea Buckthorn&Cucumber (Deniz İğdesi&Salatalık) Esther C Facial Cleansing Cream cildimi güzelce temizleyip yumuşacık bırakmasıyla beğendiğim bir ürün oldu. Ardından, sevgili Kübra'nın etkinliğinde Cloud10Beauty tarafından hediye edilen REN Hydra-Calm Cleansing Milk'i kullanmaya başladım. Bu da krem formatında ve yine cildi güzelce temizleyen ama kurutmayan bir ürün.

Aslında şimdi temizlik balsamlarını denemek istiyorum: Moshos Garden Sıcak Havlu Yüz Temizleyici ya da The Body Shop Camomille Yüz Temizleme Yağı radarımda! Ama bu kullandıklarımdan en azından REN bitmeden yeni bir şey almak istemiyorum.



2. Aşama -Tonikten Sonra Ekstra Nem

Toniğim hala Kiehls'tan sevgili Yıldız'ın benim kuru cildim için seçtiği Açai Damage Protecting Toning Mist. Cildimi gayet güzel temizleyen bu tonikten sonra hemen Avéne termal su sıkıyorum. Cildim termal suyu biraz emerken göz kremimi sürüyorum. Tonikten sonraki bu ekstra adım cildimi daha sonra uygulayacağım seruma daha hazır ve nemi daha çok tutar hale getiriyor!


3. Aşama -Serum

Normalde de serum kullanmayı seven ben, cildim kuruduğundan beri serumu sabah akşam resmen yer oldum! Avéne termal suyu sıktıktan sonra cildim biraz emince Aésop Parsley Seed Anti-oxidant Serum'u güzelce yediriyorum. Hem cildimi yumuşatıyor, hem de bir sonraki adım olan nemlemndiriciye hazırlıyor. 


4. Aşama -Nemlendirme

Serumdan sonra biraz daha yoğun kıvamlı bir nemlendiriciye ihtiyaç duyuyordum ki yine imdadıma Cloud10Beauty yetişti. Gündüzleri REN Hydra-Calm Global Protection Day Cream, gece ise REN Frankincense Revitalizing Night Cream kullanıyorum. Her iki krem de bence karma/yağlı ciltlere fazla gelebilir. Oldukça yoğun kıvamları var ve her ikisi de kullanıldıkları zaman diliminde benim kuruyan cildime çok iyi geliyor, yumuşacık yapıyor! 


5. Adım -Yoğun Nem/Maske

Ve bazı günler, bu rutinin bile yetmediğpini hissettiğim zamanlarda, maskeler imdadıma yetişiyor. Clarins Hydra Quench Cream Mask'ın numunesini kullandığımda aşık oldum. Cildimi bu kadar güzel nemlendiren, yumuşatan, ferahlatan başka bir ürün bilmiyorum! Olağanüstü! Cildime kalın bir tabaka halinde uygulayıp 5-10 dakika bekledikten sonra termal su sıktığım pamukla sildim. Gerçekten etkisi tam bir nem banyosu... 

Clarins'in fiyatı an itibariyle bir miktar yüksek gelince, (yanlış bilmiyorsam 117 TL) Gratis'ten içeriğini de iyi bulduğum Dirty Works Moisture Mask aldım (14,90 TL). Dün ilk defa kullandım ve alnımdaki pul pul dökülmeyi durdurdu. Clarins kadar muhteşem olmasa da, fiyatına göre başarılı ve içeriği de temiz sayılabilecek bir ürün olarak kesinlikle tercih edilebilir! Yazısı yakında gelecek...


Doğumdan sonra cildimdeki bu kuruma eğiliminin düzeleceğini umuyorum; ama ola ki düzelmezse, siz bana neler öneririsiniz?

Mutlu Cumalar!!!!







11 yorum

  1. Yes to Cucumbers Daily Calming Moisturizer diyorum Başakcım, içeriği çok güzel, yapısı yoğun ve emilimi süper hızlı. Benim bu kış favori nemlendiricilerimdendi. Bu arada Ren gece kremi bana fazla geldi; gündüz kremini ise sevdim.

    YanıtlaSil
  2. Sen öyle diyorsan ben de hemen not -hatta muhtemelen gidip kendisini de- alıyorum Onur'cum!! REN'in gece-gündüz kremi bana tam valla... bu ara cildim kendinden geçti. Fondötenler bile altına ne baz kullanırsam kullanayım yapıları karma cilde uygunsa pul pul duruyor. Sinir oldum resmen... Şu hamilelikten sonra düzelmezse durum ciddi önlem alıp kozmetik dolabımda revizyona gitmem lazım :)) Öperim!!!

    YanıtlaSil
  3. clarins nem maskesini ben de tester olarak kullandım o kadarı bile çook beğenmeme yetti elimdeki 1-2 nem maskesi bitince onu alacağım kesin.. Hamileyken benim de cildim kupkuru olmuştu sonra geçti tabi kendiliğinden özellikle doğum ve ilk ayların senin de benim gibi yaz dönemine geleceği için kendii kendine normaline dönecektir. bu kuruluk için ne yaptığımı ise hiç hatırlamıyorum.. :-))

    YanıtlaSil
  4. Ay İrem'cim, sen de deneyimini yazdığın için çok teşekkürler! Çınar'da ya hatırlamıyorum böyle kuruduğunu, ya da önemsememişim bu kadar, ya da Çınar'ın doğumu Eylül sonu olduğu için yazın cildim kurumaya fırsat bulamadı. O da olabilir. Senin cildinin normale dönmesine sevindim, umarım benim de öyle olur. Kuru cilt gerçekten karma ciltten çok daha sıkıntılı bir şeymiş...
    Clarins maske ise ilk alınacaklar arasında, muhteşem cidden! Ben de elimdeki Dirty Works'ü bitireyim, altın vuruş yapacağım :))
    Kocaman öperim, sevgiler!

    YanıtlaSil
  5. Tam güzel bir nem maskesi ararken bu yazı süper oldu...Clarins'i hemen listeye alıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de Clarins Mizu ve Morhipo'da %15 gibi bir indirimle satılıyormuş :)

      Sil
    2. Sevindim Nilgün, güle güle kullan! Valla ben Sephora'dan %20 indirimle alma planları yapıyorum şu an ^_^ Öperim!!!

      Sil
  6. Hadi senin hormonal değişimler, benim cildim neden fazlasıyla kuruya döndü hiç anlayamadım Başak'cım >.< Ama bu yazı ve Onur'un tavsiyesinden fazlasıyla yararlanacağım gibi ^^ Öperim kocaman :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havadan diyeceğim ama hava da soğumadı ki... niye öyle oldu acaba? :/ Umarım işe yarar öneriler Fatma'cım, öptüm çok!!!

      Sil
  7. nem maskesi ve tonik araştırıyordum bu yazı süper oldu:)
    http://belgin-ce.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

"Yapıcı" olduğu sürece her türlü eleştiriye açığım. Yalnızca beğeninizi ifade etmek zorunda değilsiniz pek tabii; ama, yazar(lar)ı ya da yorumcuları kıracak, incitecek tarzda yorumlar yazmaktan kaçınmanızı rica ediyorum. Teşekkürler.

© L'Arc-en-ciel
Maira Gall
L'Arc-en-ciel - ©

Blog Tasarımı

Bu sitede yayınlanan yazılar ve resimlerin izinsiz kullanılması
5846 sayılı fikir ve sanat eserleri yasasına aykırıdır.